torsdag 15 september 2011

After work


Ännu räcker dagsljuset (även mulna dagar) för en snabb niohålare efter jobbet (om man kan vänta med middagen till efteråt). Niohålsbanan är, för övrigt, den bana man ska spela nu. Ljusår bättre än artonhålsträsket. Varför så många (gamla) medlemmar envisas med att klafsa i leran där begriper jag inte. Även om de inte slår så förtvivlat långt (och det gör de inte) så skulle de ha mycket trevligare på niohålsbanan men jag vet att det är kört att lära gamla hundar att sitta. Fast litet jobbigt är det att se alla tunga vagnar och golfbilar som plöjer fåror i de vattensjuka fairways på gamla banan. Skönt att man inte har något att säga till om längre... 




På niohålaren var Örjan och Lasse ute och spikluftade greenerna (inför vintern). 




Lasse, förresten, hade vi inte lyckats bli av med honom? Fast jag blir alltid glad när jag ser honom och han garvar åt mig så... whatever. Köra traktor kan han i alla fall (och en hel del annat).




Nysådden i de blivande gräsbunkrarna verkar ta sig. (Note to self: Klipp gräsmattan innan snön kommer!)



2 kommentarer:

  1. Bli av med honom??? utan lasse (som kan, hittar allt på denna fina anläggning)hade vi nog inte njutit (luftning)av bra greener m m.Och garva, det (saknar jag) kan han... tror han trivs på sina nya gräsytor

    SvaraRadera
  2. Det där med "bli av med" var, OM nu någon lyckades missa det, skrivet med en stor och glad glimt i ögat. Jag är övertygad om att Lasse begrep det.

    SvaraRadera