fredag 16 september 2011

Kommentarer


Sedan jag började blogga om Sveriges bästa golfklubb får jag ständigt kommentarer. Inte, av någon anledning, i bloggen. Förmodligen är det för svårt för de flesta av läsarna att posta kommentarer där. Herbert har berättat för mig att det är rätt knepigt. Eller så är folk blyga. Däremot får jag kommentarer (oftast positiva) varje gång jag visar mig på klubben eller när jag träffar medlemmar i andra sammanhang. Eftersom kommentarerna mestadels är positiva, för att inte säga berömmande, så är det trevligt.


Det vanligaste berömmet är att bilderna i bloggen är bra. Tja, de flesta är (tycker jag själv) rätt hyfsade och några är (tycker jag) riktigt bra. Å andra sidan så har jag fotograferat sedan jag var sex år gammal och jag är om inte scratch så låg singelhandicapare med en kamera medan jag är bogeyspelare om jag har en golfbag över axeln. 


Fast egentligen så är det inte så svårt det där med att ta bilder. Faktum är att det är ungefär som att spela golf. Det handlar om att veta vad man sysslar med, att veta vad man kan och inte kan göra och att veta vad man vill göra innan man trycker på knappen, Egentligen så är det (tycker jag) konstigt att inte alla kan ta bra bilder. För att kunna ta en bra bild krävs att man kan se vad som är en bra bild. Det är den svåra biten. Resten är ganska lätt.


Under vintern kommer jag (för att fylla bloggen med någotsånär läsvärt innehåll när bara de värsta dårarna spelar utomhus) att lägga ut en slags fotoskola. Något för alla er som har en kamera (eller mobiltelefon med inbygd kamera). Det vore ju kul om fler medlemmar (fast det finns säkert många medlemmar som är vassare fotografer än vad jag är) tog intressanta bilder på klubben. Om inte annat så skulle vår webmaster bli överlycklig om han fick fler bilder att lägga ut på hemsidan. 


Vår bildtörstande webmaster

3 kommentarer:

  1. Här snackar vi ,med glimten i ögat, eller? // Texas

    SvaraRadera
  2. Bilderna är utan tvekan en stor del av bloggen, men varken bilder eller text kan ju stå för sig själva, utan det är kombinationen som gör det så bra.

    Här är det ju inte så komplicerat eller jobbigt att kommentera...värre är det på din retroblog, där anonyma kommentarer inte tillåts, utan man måste ha ett användarkonto hos några utvalda leverantörer. (och om man av diverse principskäl inte vill ha sina uppgifter hos dessa, så kommer det tyvärr heller inga kommentarer.)

    ==Coleburn==

    SvaraRadera
  3. Glimten syns tydligt. Hans står ju nästan och flirtar med fotografen...

    Bra att det, tydligen, inte är så svårt (utom för Herbert) att posta kommentarer. Sådana är alltid välkomna, även (särskilt) om de skulle vara bitska.

    SvaraRadera