onsdag 25 februari 2015

Typiskt!


Det är så jämrans typiskt... Här kommer våren och så har man hängt på en serie gruppträningar inomhus - dessutom i Rosenkälla - med Martin. Absolut inget ont om Martin eller, för den delen, golfhallen i Rosenkälla men nu vill man (eller åtminstone jag) ju vara ute. Jag blev inte golfare för att jag gillar att stå på en matta i en hall och slå bollar mot en vägg. Nå, det är bara att göra det bäst a av situationen så i morgon tänker jag smita från jobbet någon timme för att bedriva friskvård genom att stå någonstans där gräset är hyfsat torrt och slå wedgear. I solen!


På bilderna kan ni ta del av mitt koncept för en lyckad och lagom ansträngande inomhusträning. Det går ut på att boka en matta och ställa en någotsånär kompetent spelare på den. Själv sitter jag på en bänk och tittar och lär. Ibland kliver jag upp på mattan och visar hur det ska gå till. Eller så klagar jag över att jag har ont här eller där. Mycket bättre än att själv stå och slå sig trött och de många bra slagen man får se har säkert en positiv smittoeffekt. I vart fall är det betydligt mindre farligt för ens eget spel än att stå och nöta in alla sina gamla swingfel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar