torsdag 12 februari 2015

14, 15, 16, 17, 19, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Går man in på Sveriges Bästa Golfklubbs hemsida och klickar på banguiden för Gamla banan så händer ingenting. Anledningen är, gissar jag, att någonting redan har hänt. När banan öppnar för säsongen ska vi nämligen, för så har det beslutats, börja våra ronder från det fjortonde hålets tee. 

Nu ska jag villigt erkänna att jag de senaste två säsongerna ägnat mig åt annat än golf och heller inte så noga följt med i vad som hänt i klubben eller ens idats släpa mig iväg till årsmötena så jag har helt missat den diskussion som föregått detta beslut. Om detta är bara att säga att om man inte bekvämar sig att delta i den demokratiska processen så ska man inte komma efteråt och gnälla.

Nu är nya banguider beställda och håller väl som bäst på att tryckas och snart ligger väl den nya oordningen ute även på klubbens hemsida. Men det var här ni läste det först! (Fast ni som läst all information som skickats ut och gått på mötena visste naturligtvis redan om att det var på G.)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att åter få följa Sveriges bästa Fotograf och skribent. Att ändra banan ? Ja det kanske blir mindre stopp vid kaffestugan.

    God fortsättning och välkommen till Torsdagsgängget.

    MVH//Yngve Holm

    SvaraRadera
  2. Tack! Torsdagarna ligger dessvärre litet illa till för mig som har ett arbete att sköta. Det får nog vänta några år för min del.

    SvaraRadera