fredag 13 februari 2015

Slut med kanonstarter!

Länge låg jag vaken i går och funderade över beslutet att ändra den ordning i vilken hålen på vår Gamla bana ska spelas. Jag försökte hitta något positivt. Det var därför det tog lång tid. Så gick jag igenom vad Kjell berättat för mig när jag frågade honom varför man tyckte att omläggningen är en god idé. Det första han sa var nämligen att man tyckte att det vore bättre att ronderna slutar på nuvarande hål 13 där man kan följa det från klubbhusområdet. Eftersom inte ens den mest inbitne golfnörd sitter och följer sällskapsronder utgår jag från att det var tävlingsronder han talade om. Då försökte jag minnas när jag senast slutade en sådan rond på nuvarande hål 18 och kom fram till att det måste ha varit senast jag ställde upp i KM, dvs för en fem.sex år sedan. I alla klubbtävlingar jag spelat på Gamla banan de senaste årn har det nämligen varit kanonstart och jag har börjat och slutat på alla möjliga hål (utom nuvarande ettan respektive nuvarande arton). Men nu ska det tydligen bli rullande start igen på klubbtävlingarna och det är ju bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar