torsdag 26 februari 2015

Kanske inte så enkelt ändå?

I tidigare inlägg har jag skrivit om Moe Norman och den förenklade swing som bygger på hans sätt att slå bollen (och som bla LeMo kan lära ut). Så snubblar jag över det här:

"I made Moe’s clubs. If a standard swing weight is D2, his would have been F-something and the grips were jumbo plus. You see, Moe was strong and I mean freaky strong. It was as if his body was protecting the damage done in his childhood sleighing accident. He could grab you by the upper arm and with seemingly little effort take you to your knees. So for all those Moe Norman aficionados, I suggest starting with clubs four times heavier than normal and being abnormally strong."


Den som skrivit det är klubbmakaren Barney Adams i den här, läsvärda, artikeln. Hmmm (som jag brukar säga)... Nå, jag tror ändå att en enklare swing à la Norman skulle kunna göra livet enklare för många och även om jag kanske inte är lika stark som Moe tydligen var så är jag betydligt starkare än vad jag är smidig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar