tisdag 8 maj 2012

Rulla boll

Hmmm... Inte minns jag att man blev så ledbruten av att cykla. Kanske har jag tappat något av fjolårsformen? Hur som helst så kändes kroppen rätt öm och stel när jag skulle spela några hål efter jobbet, mest för att jag kört (med bilen!) ut en bag med klubbor att parkera i det skåp jag ordnade på lunchen. Och då trampade jag ut och det var alltså det som kändes...


Nå, det jag skulle skriva om var den singelklippta greenen för där blev jag stående rätt länge med puttern och en boll bara för att det var så roligt att putta på en green där bollen rullar! Nu är greenen långt ifrån i toppskick ännu - Herregud; det är ju bara i början av maj! - och den kan bli både hårdare, jämnare och snabbare men redan nu är den ett fullt godkänt underlag för puttning.


Jag rekommenderar alla bloggens läsare att testa (och gärna lämna synpunkter i kommentarsfältet nedan)! Kan vi få sådana här greener så är det värt mycket. Hur mycket? Tja, det är väl det som är frågan. Själv skulle jag utan att blinka acceptera en 10%-ig höjning av årsavgiften för att få putta på sådana här greener ute på banan. Men vad tycker Du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar