torsdag 17 maj 2012

För Ros Skull

Det där med väderprognosers tillförlitlighet är ett ämna jag tagit upp tidigare men nu är det dags igen. Norrbaggarna (om man nu får skriva så en dag som denna) hade tvärfel! Inte en droppe regn! Fin-fint golfväder mötte de deltagare som på utsatt tid kom till Sveriges bästa golfklubb för att spela För Ros Skull och de (många) som kom litet senare möttes av ännu bättre väder. Och bättre blev det!

En medlem från Nedre Soppero som klätt sig efter yr.no:s prognos
TL:s - Kjell Gustafsson och Göran Bryntesson - kroppsspråk röjer en viss irritation över vuxna människors oförmåga att passa tider
Nå, småningom så kunde tävlingen starta och glada traskade vi iväg till respektive starthål. Det var, som så ofta nuförtiden, kanonstart. Janne, som skulle till nians tee, framkastade teorin att de som varit sena med att betala årsavgiften straffades med att behöva starta på de mer avlägsna hålen och jag, som var på väg till åttan, sade inte emot honom.


Pausfågel
För min del började tävlingen riktigt bra med en (relativt) lång och (absolut) rak drive följd av en nästan lika lång och alldeles lika rak spoon som placerade min boll på bekvämt inspelsavstånd på greensidan om fairwaybunkern. Då ringde min mobil. Det var jourdomstolen som ville förvissa sig om att jag var införstådd med att jag förväntades företräda där kl 13.00. Det var jag  naturligtvis, fram till dess, inte. Man bryter aldrig en tävling men ibland måste man...


Per Linder slår en perfekt kontrollerad draw till bekvämt wedgeavstånd på första hålet
En mycker vacker chip av Sarah Mared
Härmed ber jag TL och mina medtävlare om ursäkt. Oförbehållsamt. Man kliver inte av. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar