måndag 28 maj 2012

Gammal i förtid

Många säger att golf håller en ung men jag är skeptisk. I alla fall efter den här kvällens upplevelse. Direkt efter jobbet åkte jag ut till klubben för att gå några hål på niohålsbanan men den var upptagen av en matchtävling mellan klubbens många seriespelslag. Jag frågade försynt Brynte (som verkade basa över det hela) om man kunde smita ut innan detta började men det gick inte (eftersom det var kanonstart). Fast du kan få vara med, sa han, för ett lag saknar en spelare och du gillar ju foursome match. Kort sagt så blev jag rekryterad att fylla ut H65 lag 2. 53 när jag vaknade och 65 innan det var läggdags... Fast kul var det och jag fick en riktigt bra partner (Bernt) och vi vann vår match tämligen komfortabelt (eller om det nu var våra motspelare som inte bjöd något egentligt motstånd). Hur som helt, om en tolv år när jag har åldern inne så hoppas jag att detta inhopp kommer att räknas mig till godo om jag vill vara med i något av klubbens H65-lag.


Jag tog flera riktigt bra bilder men gjorde något fel med datorn när jag skulle föra över dem så de är, såvitt jag kan bedöma, borta. Jag har nog blivit för gammal för att klara av sådana här moderna påfund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar