onsdag 9 maj 2012

Plastkvastar i fairway


Örjan frågade mig, när jag stötte på honom i morse, vad jag tycker om de nya 150-metersmarkeringarna. Det talade jag om för honom, men vad tycker ni? 




Annars så kan jag meddela att cykelsektionens sammankomst var en flopp, åtminstone som sammankomst betraktad, men jag fick en skön cykeltur och en liten promenad på banan. Så när jag var på väg hem mötte jag en annan cyklist vid klubbhuset! Det var Jessica (i repan) som trampat sig till jobbet. LeMo har inte börjat cykla ännu den här säsongen. Han skyller på att det tar för lång tid (men det beror ju på hur hårt man trampar).

2 kommentarer:

  1. Plastkvastar är jättefult, liksom skyltar vid "Entren" till vår golfbana. Pinnar vid vattenhinder är också fult, men alla dessa tingestar kanske hjälper oss att spela lite snabbare genom att ta rätt beslut, men usch så fult, tillbaka med plattorna!

    Ulf Ström

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Själv skulle jag helst se helt rena golfbanor. Minimalistiska. Teemarkeringar och flaggor är det enda som behövs för spelet. Allt annat stör, åtminstone estetiskt. Sedan måste naturligtvis dessa estetiska hänsyn vägas mot andra krav/önskemål men då bör man vara försiktig med vad man sätter ut på banan. En golfbana är, åtminstone i min värld, annorlunda än andra idrottsplatser.

    SvaraRadera