tisdag 22 maj 2012

Hoppsan!

När jag igår skulle lägga upp en bild på bloggen möttes jag av följande meddelande.


Hoppsan! Det finns inget ledigt utrymme. Du använder 100 % av ditt utrymme på 1 GB för foton. Köp mer utrymme.
Fotona lagras på ditt konto i Picasa webbalbum och inkluderas i det kostnadsfria utrymmet på 1 GB för foton. Om du köper mer utrymme delas det mellan flera produkter i Google och det läggs till i det kostnadsfria utrymmet. Läs mer


Vete tusan om jag är intresserad av att betala google pengar för det där (pch det är en ny policy de har). Jag har hittills hållit bloggen reklamfri. Nu får jag ta mig en funderare. Falla in i ledet, dvs kommersialisera bloggen och använda intäkterna för att betala kostnaderna, lägga ner eller leta rätt på en annan plattform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar