torsdag 3 maj 2012

I Österled


I förrgår hade jag ett improviserat träningsläger på Ålands GK. Tanken var egentligen att jag skulle hänga på några kompisar och kliva av efter nio hål (då jag hade en tid att passa) men trots att banan var mycket glest besatt gick det inte att förhandla sig till en niohålsgreenfee utan dagsdito var, fick jag veta, vad som gällde. Nå, det var väl ingen stor sak (även om klubben missade några euro) och plan B var redan från början att stå i vårsolen och slå litet bollar. Det blev nio poletter istället för nio hål och det tror jag, på det stora hela, var en bra deal för min del. 




Efter sex poletter gick jag till restaurangen och köpte mig en kopp kaffe. Jag hade bespetsat mig på en flottyrmunk men de var slut (vilket förmodligen också det var bra för mig). Sedan letade jag upp en övningsgreen och försökte få ordning på mina chippar och min puttning innan jag återvände till rangen och slog tre poletter till. Bara järnsjuor. Bara lugna svingar.




Två dagar tidigare spelade jag Kungsbanan som var öppen och i hyfsat skick. Tröga vårgreener och bitvis klafsigt på fairway. Ungefär som här hemma. Till helgen planerar de att öppna Slottsbanan. Ungefär som hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar