onsdag 14 januari 2015

Så mycket bättre

Skyltar är något man så långt det är möjligt bör undvika på golfbanor. Eftersom många av de som kallar sig golfare tydligen har så dålig koll på en så fundamental sak som var de befinner sig är skyltar med hålnummer tydligen nödvändiga och för att dessa inte ska gå vilse brukar man ofta förse dessa med en karta över hålet. Som experiment skulle det vara intressant att ta bort dessa skyltar men då skulle antagligen kaos utbryta. Så de skyltarna köper jag.


Däremot bör det finnas en (1) skylt i omedelbar anslutning till klubbhuset där all relevant aktuell information man behöver för att spela banan (lokala regler, tillfälliga lokala regler, slopetabell, info om spelförbud etc) finns samlad. Det är ett oskick att sprida sådan information på flera ställen. När jag igår besökte klubben kunde jag konstatera att vi nu fått vad jag tror och hoppas är en sådan tavla och att den även fått en så gott som idealisk placering.



Även skyltarna som anger att våra klubbmästare har egna platser på parkeringen gillar jag.



De här sponsorskyltarna, som jag skrivit om tidigare, har nu fått en placering där de syns lika bra som förut (eller bättre!) från vägen men inte längre stör spelet. Mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar