torsdag 15 januari 2015

Är det ingen vintertour på lördag?

I veckoschemat på hemsidan är det inte angivet att det blir någon tävling den här . Däremot var det tydligen en tävling den 10 januari. I texten på hemsidan står att meddelande om inställd tävling läggs ut på sidan senast fredag em. Fast om det inte framgår at veckoschemat att det ska tävlas, kan man då vara säker på att det är tävling om det inte lagts ut något särskilt meddelande att veckans omgång är inställd eller räknas avsaknaden av uppgift i veckoschemat som ett sådant meddelande? Vad gäller? Spelar man inte längre vintergolf när det är vinter, är det inställt av annan orsak eller beror det bara på någon slags förbiseeende att det inte framgår av schemat att det ska tävlas? Eller är det bara jag som har svårt att tolka informationen på hemsidan?

Det känns som om min nystart börjar komma av sig redan innan jag är ur blocken. Och jag som redan inhandlat nya, kulörta bollar och varit till Golfpunkten och slagit...

edit. Nu har jag från vanligtvis välunderrättad källa inhämtat att det brukar se ut som jag beskriver ovan men att det hittills alltid blivit spel. För att undvika att andra än jag blir osäkra på vad som gäller vore det väl lämpligt att lägga in resterande planerade omgångar i veckoschemat på en gång? Att meddelande om inställd tävling i förekommanade fall läggs ut med kort varsel vet man ju och är man osäker så får man väl gå in på sidan och kolla innan man åker ut till klubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar