torsdag 15 januari 2015

Inte kanon

Alldeles bortsett från att jag överhuvudtaget spelat golf endast sporadiskt de senaste säsongerna så har jag tävlat allt mindre. Det är synd. Orsakerna till mitt sviktande intresse för att delta i klubbens tävlingar har i första hand varit att dessa ronder tagit alldeles för lång tid för att vara nöjsamma. En annan faktor är att jag inte gillar sk kanonstart*. Dessvärre har de senaste åren kanonstart varit regel snarare än undantag och jag kan inte låta bli att undra hur det kommer att bli i år.

*Med kanonstart avses inte att spelarna far iväg i en sjuj*vla fart, som skjutna ur en kanon. Hade det varit fallet hade jag varit helhjärtat för kanonstarter. Vad det betyder är att inte alla startar sonden från första tee och sedan spelar banans hål i den ordning de är tänkta att spelas utan att de startar samtidigt men från olika hål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar