onsdag 21 januari 2015

Vad tror ni om måndagkvällar?


Golf bör, det är i alla fall min uppfattning, helst spelas som matchspel. Som det var tänkt från början.

För några år sedan tog jag upp idén om någon slags matchstege. Det verkade finnas ett visst intresse men rann ut i sanden. Nu tänkte jag göra ett nytt försök och efter visst funderande så tror jag att det kunde vara en god idé att vika en viss tid varje vecka för detta matchspelande. Onsdagar går ju fetbort. På torsdagarna är det torsdagsgolf. På fredagarna flintastek och gingrogg och helgerna är nog också rätt körda. Men måndagkvällarna? Litet after work matchspel? Kan det vara något?

Ni får hemskt gärna kommentera det här inlägget (och alla andra inlägg)!

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga igen Herman. Såg det av en slump när jag var inne på hemsidan. Är i Thailand och har inte vant mig vid tidsomställningen. Därför vaknar man före 5 och har inget särskilt för sig.
    Tycker idén om matchspel på måndagar verkar kanon. Håller också med om att det är det riktiga spelet, det enda spännande.
    Willy

    SvaraRadera
  2. Jag har redan kontaktat Kjell för att sälja in idén (och skissat på tävlingsbestämmelser).

    SvaraRadera