tisdag 16 april 2013

H55+D22?

I år fyller jag (om jag räknat rätt och om jag lever så länge) 55 år. I andra sammanhang blir man gubbe vid 50 men inom golfen är det 55 som är gränsen. Hittills har jag trott att jag från och med det är jag fyller 55, dvs i år, är H55:a men när jag läser det här blir jag osäker. Det talas om att damkommittén i samband med herrseniorer 55+ (!) anordnar torsdagstävlingar. Damerna är tydligen i åldrar från 22 till 90 bast. Och jag som alltid trott att det bara var mogna damer som fick vara med och spela med gubbarna på torsdagarna, men de fulingarna är alltså också ute efter lammkött och har lyckats hålla det för sig själva... Återstår alltså att lura ut om man får vara med eller om man måste stå på tillväxt ytterligare ett är.

1 kommentar:

  1. Välkommen till gamlingarna, att unga flickor är med har jag inte sett, men åren kanske tar ut sin rätt.

    SvaraRadera