lördag 27 april 2013

Spänningen kvarstår

I går passerade jag Sverigens bästa golfklubbs reklamskylt, den som är uppsatt längs E18 strax före avtaget mot Kapellskär. Enligt den har klubben 18 hål och en niohålsbana med pay&play. Känns ju inte riktigt aktuellt nu när vi har två 18-hålsbanor!

Nyligen skrev jag att det ska bli intressant att se säsongens tävlingsprogram och särskilt hur tävlingarna fördelas mellan de två banorna. Ska det vara någon mening med de extra hålen borde det, som jag ser det, vara självklart att sätta alla klutar till för att se till att Nya banan får samma status som Gamla banan. Ett verktyg som styrelsen har till sitt förfogande är uppenbarligen att lägga viktiga tävlingar på Nya banan. Det sänder en signal att banan är "på riktigt".

Nu framgår det inte av tävlingsprogrammet på vilken bana de olika tävlingarna ska spelas.Omvänt skulle det sända en lika tydlig signal att Nya banan är någon slags B-variant om inga tävlingar (eller bara någon enstaka mindre viktig sådan) läggs där. Jag kan inte tänka mig att styrelsen (och TK är ju ett utskott av styrelsen) kommer att agera på det viset. I så fall hade man ju lika gärna kunnat låta de nio akademiska hålen helt och hållet vara någon annans problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar