måndag 15 april 2013

Pinsamt

Långsamt spel tycker jag illa om. Det går tillvaron på golfbanan till en plåga och att se hur proffsen står och funderar hör inte till det som gör spelet värt att titta på. Hur många fall av långsamt spel jag sett under de år jag följt Masters på TV kan jag inte ens uppskatta. Så sätter man då, för första gången i tävlingens historia, ner foten och pliktar en 14-årig amatör. Jag kan inte frigöra mig från misstanken att man valde grabben för att statuera ett exempel utan att behöva stöta sig med någon som hade med prispengarna att göra. Svagt i så fall. Dessvärre verkar det även i detta fall som om pengarna är viktigare än vad själva sporten är.

Varför är Masters en major? A major embarrasment, snarare än en stor tävling. I vart fall om den ska skötas på det här viset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar