torsdag 10 november 2011

Akademiska funderingar


För en tid sedan besökte jag vår grannklubb - Akademiska GK - vars niohålsbana ju är andra halvan av den artonhålsbana som kallas RoslagsAkademikern. För så var det ju, om jag fatta saken rätt, att vad som idag är vår niohålare och Akademiska GK:s bana ursprungligen var avsett att vara en bana.


Jag har inget emot Akademiska GK men jag har alltid tyckt att det är en smula underligt (och onödigt) med två golfklubbar på ett så begränsat område och allt annat lika så vore det naturligtvis bättre med alla hålen och alla medlemmarna i en klubb. Förslagsvis då i Sveriges bästa golfklubb...


Och det där med akademiska, förresten. Det var flera år sedan jag såg några som gav intryck att vara studenter på Akademiskas bana. Det verkar övervägande vara norrtäljefolk som spelar där. Vill de prompt hållas på de där nio hålen borde det vara möjligt att inrätta någon medlemskategori på den premissen.


Fast egentligen så tycker jag att man borde ordna en 12-hålsbana. Det tror jag vore helt perfekt. Mer attraktivt än en niohålare och, för de flesta, mer lagom än en artonhålare. Fast först måste man förstås komma överens på något vis. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar