fredag 4 november 2011

Miljön

Miljön är viktig. Klubben har nu en miljöplan. Det är bra (även om planen kunde må bra av en språklig översyn). Själv har jag ett förslag som, om det gick att genomföra, skulle betyda mer för att minska miljöstörningarna av klubbens verksamhet än något annat.


Halvera bilåkandet till och från klubben. Samåk (eller cykla). Är det någon som har ett ännu bättre förslag (eller något förslag överhuvudtaget) så posta gärna en kommentar.


edit. Ser, vid genomläsning av hela dokumentet, att uppmuntrande av samåkning och cykling redan står på dagordningen. Fast när man måste lusläsa miljöplanen för att få reda på att så är fallet så kanske de åtgärder som hittills vidtagits (?) kanske inte varit så effektiva? För inte tusan är det därför som jag cyklat som en sentida Stål-Farfar hela säsongen...



Planeras att genomföras
Ytterligare uppmuntra till samåkning 2012-04-15 Ordf
Uppmuntra cykelåkandet 2012-03-31 Ordf


edit. Fast som lojal medlem kan jag ta på mig att uppmuntra till samåkning och cykling. Vilket jag ju, strängt taget, redan gör. Kanske ska laga punkan och hoja ut till klubben i morgon? Att föregå med gott exempel är ett gammalt och beprövat grepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar