tisdag 8 november 2011

Novembertisdag på Sveriges bästa golfklubb



Jag hade planerat att arbeta "från hemmet" i eftermiddag och då passade det liksom rätt bra att smita ut till klubben på lunchen för att gå några (fem sista) hål. Som på beställning kom Uffe och Gunilla och när jag stod och fipplade med kameran så ropade de åt mig att hänga på. Såklart att man gjorde...




Spikskobaren fungerade som improviserad cafeteria nu när krogen har bommat igen för säsongen. Egentligen så borde vi göra mer av spikskobaren. Det är ju liksom där man vill hänga. Själv har jag dragit mina strån till stacken genom att starta klubbens golfbibliotek och genom att föreslå att man ska ordna "sports bar" i samband med större televiserade golftävlingar (typ majors och Ryder Cup) men om det är krögaren som inte vill sälja mera öl eller om det finns någon annan förklaring till att man inte tagit fasta på den idén vet jag inte.


Fick jag bestämma så skulle man öppna barluckan men eftersom man har satt upp den där nya HIO-tavlan där så står antagligen inte det heller på dagordningen...






Men ibland går det undan. I lördags dör det upp en massa greenfeespelare på niohålaren när vi spelade VinterTouren och de blev litet ledsna när de, först på tee, fick klart för sig att det var startförbud. Eftersom de inte vetat detta när de lade pengarna i lådan så kan man ha en viss förståelse för att de hade synpunkter. Nu fick de, om jag förstått saken rätt, spela på artonhålaren istället så det hela löste sig. Nu har ett klart och tydligt anslag satts upp på greenfeelådan. Bra! Ännu bättre vore naturligtvis om anslaget innehöll en upplysning om att det är helt OK för vem som helst att vara med och spela VT bara man är på plats senast 08.30...




En annan bra sak var att Jessica var på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar