fredag 4 november 2011

Säsongspremiär?



Inför min eventuella start i VinterTourens fjärde deltävling var jag naturligtvis tvungen att (a) kolla om ryggen håller och (b) se om jag fortfarande hittar runt på niohålaren. Det verkar som om jag kan kryssa för ja-alternativet som svar på båda dessa frågor (ochdet är bara att hoppas att ryggen inte säger något annat i morgon bitti). Kring (bla) Johandammen har man påbörjat gallring. Ser bra ut (och alla grövre träd är väl redan avverkade och uppeldade i torsdagsgängets vedpannor...).




På första hålet har man flyttat röd tee och det verkade vettigt. På fyran är (äntligen!) bunkern till vänster om green igenlagd och så även den lilla fairwaybunkern intill krondiket på sjunde hålet.




Greenerna var hur bra som helst (om än inte blixtsnabba) och även i övrigt var banan i ett väldigt bra skick. Ruffen mot dikena på hål sex var så fint klippt att jag bara stod och tittade en lång stund. (Så knäpp är jag...)




Några trattkantareller iddes jag inte plocka men kanske gör jag det i morgon. På eftermiddagen. På förmiddagen ska jag försöka spela golf. Det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar