onsdag 2 november 2011

En avkortad lunchrunda


Inte just någon golf för min del den senaste tiden, detta bland annat på grund av en rygg som fick sig mer än vad den tydligen tål när jag spelade tennis för två veckor sedan. Idag vågade jag mig ut på lunchen för att testa men... det blev bara ett hål och några ströslag. Tur att jag varit förutseende nog att ta med kameran!




Som det ser ut så är det väl frågan om ryggen hinner bli bra innan artonhålsbanan stängre för säsongen. Visserligen är det varmt och skönt (och torrt!) men annars så syns det tydligt att det faktiskt är senhöst. Det behövs bara en vindkantring, litet kalluft och nederbörd så är vintereländet över oss igen (och är inte ryggen bra till dess lär jag bli insnöad).




En fördel med att inte spela golf när man är ute på banan (förutom att man behåller sitt goda humör) är att men ser saker man annars inte lägger märke till. Saker som inte är i spel. Som, till exempel, naturminnet inne i skogen vid fyran tolvan. Det har jag aldrig tidigare lagt märke till.




Fast andra är ju helt besatta av själva spelet. Som Herbert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar