onsdag 3 augusti 2011

Ronny och Rolle


En sak jag gillar med Sveriges bästa golfklubb är att det råder en så avspänd stämning. Inte så spännigt som på vissa klubbar men ändå golfmässigt. Här är det helt OK att, som Rolle på bilden, smita ut direkt efter jobbet och i sin arbetskläder.


Det är också lätt att hitta någon att spela med. I går hade jag cyklat ut med ett halvset klubbor och var egentligen inte ens säker på att jag ville spela golf. Först blev jag sittande i klubbhuset att tag med Kjell och Sören men sedan gick jag upp på ettans tee och smekte iväg en klockren järnfyra som jag följde upp med en ännu bättre järnsexa till tap-in. Plötsligt kände jag en viss lust spela. På trean kom jag i kapp Ronny och Rolle - de var med på inomhusträningen på Golfpunkten i våras och Rolle deltog dessutom i SommarFriskisen - och de frågade mig om jag ville hänga med dem eller spela själv. När man kommit ikapp framförvarande brukar det sällan vara en god idé att spela själv. Dessutom handlar det om trevliga grabbar så trots att jag fortfarande inte var helt säker på att jag hade lust att spela mer än några få hål så tackade jag ja. 


Efter trettonde klev jag av och tackade för en trevlig runda. Förresten så gick Rolle några slag bättre än vad Ronny gjorde på utrundan. Det måste vara SommarFriskisen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar