tisdag 30 augusti 2011

13 hål


13 hål är en ganska lagom runda efter jobbet, nu när semestern obönhörligen är över och dagarna mörknar minut för minut... I kväll var det (efter att jag blev genomsläppt redan på första tee, TACK!) fritt fram ungefär till andraslaget på åttan. Sedan gick det i ett makligare tempo men tog ändå mindre än två timmar. Fast mycket till golf var det förstås inte. För första gången funderade jag allvarligt på att helt enkelt ställa undan klubborna för säsongen för att se om suget återfunnit sig när det blir vår. Ingenting fungerade! Fast, det blev ju ett gäng par... Hmmm... Konstigt spel, det här.




Annars så har det, på det stora hela, varit roligare att cykla än att golfa den här sommaren och jag blev glad när jag såg en medlem som cyklat ut för att stå och träna puttning. Kudos!


Fast inte f*n kommer jag att ställa undan klubborna. Var inte oroliga.




Ruffen börjar se alltmer höstlik ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar