onsdag 12 september 2012

Stolt!


Till golfkulturen hör att man är stolt över sin klubb. Att man är det när man har förmånen att vara medlem i Sveriges bästa golfklubb är naturligtvis självklart men det gäller, har jag märkt, även medlemmar i andra klubbar. Ibland inte särskilt märkvärdiga sådana med skruttiga banor och sunkiga klubbhus. Det är till och med, har jag märkt, inte helt sällsynt att de som är medlemmar i sådana klubbar svävar i villfarelsen att just deras skruttklubb är Sveriges bästa golfklubb. Det är naturligtvis skrattretande (och litet rörande) men ändå ett tydligt uttryck för just det jag skrev inledningsvis, att man är stolt över sin klubb.

Just därför att man är stolt över att vara medlem i Sveriges bästa golfklubb bär man gärna det snygga klubbmärket. Att man har det på bröstet på sina golftröjor är självklart. Dessbättre så finns det även klistermärken (som kosrat bara 20:-/st i repan) som man kan sätta på i stort sett vilket slätt underlag som helst. Till exempel på bilen. Dessvärre är märket något för stort för att passa på en normal stänkskärm på en cykel :-( Vad jag verkligen skulle vilja ha är en sk pencilbag med märket broderat på. Sådana borde LeMo sälja i shopen!

Själv har jag satt enn märke i ögonhöjd på kylskåpsdörren. Då börjar varje dag bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar