onsdag 12 september 2012

Höstgolf


Jag snackade med LeMo igår och vi förundrades båda (återigen) över hur det är likadant vid den här tiden på året varje år. Kommer det en helg med dåligt väder så verkar det vara många som ger upp, bestämmer sig för att säsongen är slut och ställer undan klubborna. Synd om dem, för de missar det allra bästa! Höstgolfen. För det är så (och har alltid varit så) att våra banor brukar vara som bäst när säsongen lider mot sitt slut. Då har man ju dessutom haft hela säsongen på sig att träna så chansen finns ju att man får till en eller annan skaplig runda. Själv slog jag igår bollen bättre än vad jag kan minnas att jag gjort på flera år! När jag tog sikte med spoon på en av de där gräsliga plastkvastarna slog jag så precist att jag blev tvungen att droppa mig fri från eländet för att kunna spela in mot green... Naturligtvis puttade jag som en påse nötter med flera treputtar från dryga metern så resultatet blev en ordinär score men om puttarna trillat i som de brukar... Nå, än är det några chanser kvar innan artonhålaren stänger för säsongen och sedan är ju niohålaren fortfarande öppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar