torsdag 6 september 2012

A Blast from the Past


Min bärbara dator packade ihop härom dagen så det blev till att köpa en ny. Det brukar ju inte vara någon idé att lägga pengar på att reparera en några år gammal maskin när man kan köpa en ny med bättre prestanda för en marginellt större peng. Fast det blir ju en massa pyssel med att installera och sådant. Dessbättre så har jag den hårda vägen lärt mig att man bör ha sk back-up, dvs ha de filer man är angelägen om att de inte ska gå förlorade lagrade på (åtminstone) en extern hårddisk.

Nå, när jag tog fram den externa hårddisken för att bläddra bland de säkerhetskopierade filerna så fann jag en back-up jag gjort 2008 från en annan bärbar dator (som även den gått till de sälla jaktmarkerna) och där hittade jag, bland mycket annat, bilden ovan. Det är Lukas för nästan exakt sju år sedan, dvs på den tiden jag fortfarande hade en sportslig chans när vi spelade match.

Kul, men nu måste jag fortsätta att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar