söndag 27 mars 2011

Lögn, förbannad dikt och statistik


Så har vi då avverkat det, oåterkalleligen, sista medlemsträningspasset på Golfpunkten. Åtminstone för i vår. Vi var en exklusiv skara. Fyra personer stark. Fyra gubber på sex mattor och med en pro gav en hel del men var knappast någon ekonomisk succé. Kommittén får utvärdera vårens övningar och sedan får vi se hur det blir i fortsättningen.




För egen del så har jag bestämt mig för att fortsätta träna. Det känns som om jag är på väg mot någonting stort. Kanske ett singelhandicap väntar? Hur som helst så kommer jag att träna samma tid nästa vecka, dvs kl 15.00 på söndag och om någon vill göra mig sällskap så ses vi vid klubbhuset. Min tanke är att antingen leta upp någon torr gräsplätt på niohålaren för att träna de ack så viktiga korta slagen eller (plan B) att slå egna bollar på rangen. Detta är inte (ännu) förankrat i kommittén men jag kommer hur som helst att föra statistik över den eventuella närvaron av (övriga) medlemmar. Jag kommer också att ha med en termos med kaffe.




Leif Modin har redan aviserat att han kommer att köra träning på rangen/övningsfältet enligt samma modell som vi haft på Golfpunkten, dvs drop-in och femtio spänn per näsa/gång men när detta kommer att börja är, i skrivande stund, något oklart. Det blir., gissningsvis, någon gång efter påskhelgen men så länge kan inte jag vänta.


Rubriken? Jo, den anspelar på att inlägget "En gång till" är det mest lästa sedan jag drog igång den här bloggen. 90 sk sidvisningar hade det (enligt statistikmodulen) och var därmed det i särklass mest lästa inlägget. Utfallet - fyra gubbar - står i så bjärt kontrast mot (det virtuella) intresset att man blir fundersam. 


Tack alla som deltagit! Särskilt tack till Leif och de sista tappra! Vill ni så ses vi på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar