lördag 12 mars 2011

Årets kortaste rond

Den här helgen har jag jour. Det brukar inte vara särskilt betungande och de förhandlingar man eventuellt måste ta hålls på eftermiddagarna. Dessutom visste jag redan på fredagkvällen att min första förhandling under lördagen skulle börja 15.30. Perfekt, tänkte jag, för då hinner jag spela VinterTouren och sedan åka hem och duscha, byta om och äta lunch.




Naturligtvis var jag tvungen att vara anträffbar på telefon och det var där det sk*t sig. Ett slag hann jag slå och när jag och kamraterna i bollen var på väg fram mot greenen ringde det och sedan var det bara att ursäkta sig, plocka upp bollen och snabbast möjligt ta sig till arresten i Täby.




Det kändes inte riktigt OK. Dels avskyr jag att behöva ha mobilen på mig när jag spelar golf och dels avbryter man inte en rond. Dessutom var det ju ett alldeles underbart väder... Jag undrar vem som vann. Peter såg rätt laddad ut och Lasse gjorde V-tecknet redan på väg till första tee.




Hetast verkade dock Hörting vara som ouppvärmd limmade stickan på nian (där vår boll började) och höll han den nivån hela ronden så bör han ha sopat hem den här omgången ganska enkelt. Nå, jag får väl kolla VT:s hemsida.




Till råga på eländet så måste jag tillbringa även söndageftermiddagen i jourdomstolen så jag missar medlemsträningen på Golfpunkten också. Dessutom är Leif Modin någonstans och åker skidor så man undrar ju hur det ska gå. Dessbättre så har Kjell Gustavsson lovat att agera ordningsman så det bör ordna sig. Men vem, frågar man sig oroligt, kommer att ta bilder? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar