fredag 25 mars 2011

Home on the range

Vår nye lagman är en ferm handläggare (och hittills har jag inte hunnit ens sätta mig innan han påbörjat förhandlingen) vilket i dag innebar att jag hann smita ut till klubben medan det ännu var ljust. Jag trodde att det möjligen skulle finnas några snöfria fläckar där solen legat på på niohålsbanan men den var täckt av is och skare.






Istället gick jag ut på rangen och hade snart hittat rätt många bollar som jag kunde slå ut från en av de fyra framskottade mattorna. 




Fast kallt och j*vligt var det och inte gick bollarna särskilt långt heller (i kylan och motvinden). Jag var tvungen att ta till spoonen för att komma förbi 150-markeringen. SKÖNT ATT VI FÅR VARA INNE PÅ GOLFPUNKTEN PÅ SÖNDAG!


Spännande såg LeMo:s nya studio ut. 




Fast det jag mest grunnar över är Home on the range. Jag minns en gammal Acker Bilk-platta som hette Stranger on the shore och hade fått för mig att det var en och samma låt. Fast det låter inte riktigt så. Var Home on the range B-sidan? (Fast det här borde antagligen ha postats på retrobloggen...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar