onsdag 16 mars 2011

Roligt att städa?

Jag är inte mycket för att städa. Trädgårdsarbete undviker jag så mycket det bara går. Ändå missar jag nästan aldrig klubbens städdagar. 




Man skulle kunna tro att det beror på någon slags pliktkänsla men faktum är, hur motsägelsefullt detta än kan förefalla, att jag tycker att det är roligt att vara med på städdagarna. Av skäl som jag varken begriper eller kan förklara finner jag då nöje i saker jag annars undviker att behöva göra. I fjol, till exempel, körde jag röjsåg en halv dag (och hade ont i hela kroppen i en halv vecka efteråt).




Möjligen har det att göra med att det är vår och att jag helt enkelt trivs på golfbanan (även utan en klubba i handen)? Kanske är en del av förklaringen att jag ser fram emot att få träffa en massa kamrater? Eller är det kanske Städscramblen (en av de få tävlingar jag ofta varit framgångsrik i) som drar?




Egentligen spelar det ingen roll. Saker som är bra behöver man varken analysera eller ens begripa. Kanske du också är en sådan som brukar undvika städning och trädgårdsarbete? Kanske har du, just därför, även undvikit städdagarna? Tänk om du är lika konstigt funtad som jag är? Vem vet? Du får snart ven chans att ta reda på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar