söndag 27 februari 2011

TILLFÄLLIGT AVBROTT - Special

Sveriges bästa golfbl... bloggen om Sveriges bästa golfklubbbrukar rapportera från deltävlingarna i VinterTouren (men utan att avslöja alltför mycket om hur det gick i veckans deltävling). Nu gör jag, på tävlingsledningens begäran*, ett avsteg från denna princip. Helst hade jag, som väl alla bloggens trogna läsare inser, sluppit detta...


Emellertid, som Kipling skrev, If you can meet with Triumph and Disaster And treat those two impostors just the same, ja ni förstår vad jag menar. Så, här är resultaten från gårdagens tävling (och några snapshots).


1. Lars Runhem, 34/36
2. Peter Bergström, 35/39
3. Jorma Tähtinen, 36/38
4. Thomas Eriksson, 37/39
5. Anneli Holgersson, 37/40
6. Tommy Karlsson, 37/41
7. Kjell Gustavsson, 38/42
8. Lars Hellström, 41/46
9. Melker Andersson, 42/50
10. Herman Johnell, 50/56















...och så talar vi inte mer om den saken. Det är OK om ni vill gratta Lasse, men tänk er för v-ä-l-d-i-g-t noga innan ni tar upp just den här deltävlingen med mig. Eller ännu hellre: Gör det inte. När jag tänker efter så tror jag att det  var alldeles för varmt eller åt helskotta för mycket snå lördagen den 26 februari 2011 och att man därför ställde in VinterTouren. Sådant har ju hänt förr.


*Ann (som sköter om VT:s hemsida) och Örjan Persson (som sköter om banan och som Ann sköter om) är nämligen på någon slags golfsemester.  

1 kommentar:

  1. Om ni tycker att Lars och Kjell ser hysteriskt muntra ut på prisutdelningsbilden ovan så är det en alldeles riktig iakttagelse. I Lars fall är det i någon mån glädje över den egna prestationen men på det stora hela så är det min score på sjunde hålet som roar dem.

    SvaraRadera