lördag 19 februari 2011

Jodå, vi spelade idag också


OK, det var litet bistert i morse och min termometer (som sitter på en kåk i Fågelsången) visade på -22 grader C när jag och Junior satte oss i bilen för att åka ut till klubben. Där var det, som vanligt, något kallare. Någon (kan ha varit Runhem) påstod att det var 29 grader kallt men någon annan (som föreföll ha bättre pejl på de lokala förhållandena) sade att det inte var kallare än -24.


Torrt och fint och alldeles vindstilla var det också. Rena vårvintern, med andra ord, men nog tusan var det några som (trots att de åkt ut!) verkade inställda på att ställa in. Jag föreslog att vi i så fall, först som sist, kunde spela VinterTouren på sommaren men sedan kom en grabb från Nedre Soppero som, om jag förstod saken rätt, var sen eftersom han stått och tövat mellan lång- och kortbyxorna när han skulle göra sig i ordning. Med två tidigare klubbordförandens förenade krafter bringades mötet till ordning och när en av de tvehågsna skickats hem för att hämta sina klubbor (och mera kaffe) kunde lottningen påbörjas.


De två första hålen, som ju spelas i skugga, så var det så att det nöp om tår och kinder men när man kom ut i solen så fck man snart öppna upp litet för att det inte skulle bli för varm och redan på sjunde hålet tog sopperograbben av sig mössan.

Efteråt så tyckte alla att det var bra att vi inte hade ställt in (eller så var det ingen som vågade säga något annat). Hur det gick får ni som inte var med, i sinom tid, läsa på VT:s hemsida.


En sak som inte funkade så bra i kylan var Astroturf. Vi som använde bitar av den gröna (eller grå eller bruna) dörrmattan som slagmattor får lov att skaffa nya tills på lördag för av min är bara flisor kvar och överallt längs banan såg jag större eller mindre delar av andras mattor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar