tisdag 24 september 2013

Sveriges mysigaste klubbhus

Har vi Sveriges mysigaste klubbhus? Själv lutar jag starkt åt den uppfattningen. Använder vi det optimalt? Tja, där är jag mer tveksam. Nu är ju stora ytor upptagna av de entreprenörer - pro och krögare - som har sin verksamhet i klubbhuset och även kansli/reception tar en hel del plats. Allt detta är naturligtvis för klubbens verksamhet nödvändiga funktioner och jag gillar att kunna gå in i shopen för att titta på klubbor eller snacka golf med Leif (eller Christian). Att kunna få ett mål mat, en öl eller bara en mugg kaffe på klubben uppskattar jag också. 

Men spikskobaren, eller det rum som förr - när man spelade golf i riktiga golfskor - var spikskobaren är dåligt utnyttjad. Där borde fler medlemmar tillbringa betydligt mer tid. Jag har tidigare föreslagit att krögaren (eller klubben om nu krögaren inte är med på noterna) borde ordna "sports bar" i samband med större TV-sända golftävlingar (majors, Ryder Cup etc) eller andra idrottsevenemang. Själv skulle jag tycka att det vore en höjdare att titta på tex Ryder Cup tillsammans med ett gäng andra medlemmar/golfkompisar och att kunna beställa in lämplig förtäring. En delad taxi in till Norrtälje är inte särskilt dyr.

Andra klubbar (med betydligt mindre trivsamma klubbhus) ordnar en massa alternative (i förhållande till golfen) aktiviteter i sina klubbhus under den del av året då banan är stängd. Bridge (kurser och turneringar), schack och golfrelaterade studiecirklar. Det borde kunna funka även här. Fast större delen av målgruppen kanske är i Spanien eller Thailand den tiden på året?

Nå, en darttavla med belysning borde man i alla fall kunna sätta upp. Jag kan sponsra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar