torsdag 26 september 2013

Kvällspresslogik

Folk är roliga och man blir aldrig riktigt klok på dem. vad de gillar att läsa, till exempel. Nu når jag drog igång den här bloggen igen blev det en momentan topp i läsarintresset men redan dagen därpå hade besöksfrekvensen sjunkit till samma nivå som den legat på under de månader då jag endast sporadisk postat något inlägg. 

Fast det som verkligen sticker ut är mitt "nu får det vara nog"-inlägg som snabbt blev det mest lästa inlägget någonsin här på bloggen. Det var ju litet lustigt. Å andra sidan så ledde det inte till att en enda k*ft kontaktade oss i valberedningen utan den enda respons jag fick (bortsett från besöksstatistiken och några kommentarer) var från folk som helt missförstått inlägget och trodde att jag ville hänga Brynte i närmsta ek.

Nu när jag lägger ut "vanliga" inlägg med snapshots och stämningsbilder från Sveriges bästa golfklubb verkar folk bry sig sådär. Hmmm, man kanske skulle felka ett elakt påhopp på någon? Det verkar ju folk gilla. Jag börjar förstå hur kvällspressen fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar