tisdag 24 september 2013

Hur blir det med fikat?

Hur blir det med VinterTouren i år, undrar ni nog. Jo, det blir ungefär precis som vanligt, åtminstone enligt Lars Runhem som är den som basar över det hela den här vintern.

Den första omgången spelas den andra helgen i november. Samma tider, regler och förutsättningar som förra säsongen med undantag för att man nu återgår till det gamla poängsystemet, dvs att en placering alltid ger samma poängtal.

Själv har jag tillbringat lördagarna i Mariehamn de senaste åren (och det hoppas jag fortsätta med) så jag berörs inte direkt av hur VinterTouren genomförs även om jag följer den med intresse. När jag senast gjorde ett gästspel upptäckte jag, till min besvikelse, att man rationaliserat bort det gemensamma fikat. Eftersom jag varken hade kaffe eller macka med mig så kändes det ju sådär... Lasse sa att det nog blir så i år också fast han ändrar sig nog om det är någon som kan ta på sig att sköta trossen. Hör av er till honom i så fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar