lördag 24 december 2011

God Jul!

Den lilla gångbron mellan tvåan och trean är nu förtöjd. Smart!
Innan frosseriet börjar på allvar så passade jag och Lukas på att få litet frisk luft och motion genom att spela en kombinerad match och ackis på niohålaren. Det kostade mig tjugo spänn. De enda andra medlemmar som verkade ha samma inställning var Ulla&Peter.


Solen tittade fram.


Vädret var, för årstiden, gynnsamt och banan i överaskande bra kondition. Greenerna var ungefär dubbelt så snabba som jag trodde... Peter påstod att sexan var ospelbar och kanske hade han rätt. det var på det hålet Lukas utjämnade matchen och på de följande långa hålen brukar han närmast rutinmässigt förnedra mig. I dag hjälpte jag honom genom att slå bollen i krondiket på sjuan och utslaget in i skogen på åttan.


Sexan. Nätt och jämnt spelbart...
Nu står grabben i köket och gör sin Janssons Frestelse och snart är det dags för mig att ta vid. God Jul alla bloggens trogna läsare! Vi kanske ses på tisdag? I morgon tänker jag ta det väldigt lugnt.


Lukas missade sjuans green men lade sin chip 1 dm från hål. Matchen i praktiken avgjord och förnedringen ett faktum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar