fredag 9 december 2011

Ny prognos

Meteogrammet: Norrtälje

Oooops! Nu spår norrbaggarna att det ska bli i princip nollgradigt i morgon när Julklappen spelas. Å andra sidan så finns det solchanser och vinden verkar bara bli en eller enochenhalv klubba. Utifrån den prognosen och min "banbesiktning" i dag vill jag råda TL (om de nu läser bloggen) att köra på vintergreenerna och alla som tänker vara med att köra dubbat.


NB att prognosen gäller Norrtälje och att Sveriges bästa golfklubb ligger i en egen klimatzon där det nästan alltid är några grader kallare än inne i centralorten. Min gissning är därför att det blir runt noll hela natten och kommer att vara stenhårt i backen när vi ska spela. Men vad vet jag?




edit. OM (som vanligt ett stort om) jag har rätt så kan det innebära att den nederbörd som kommer på morgonen kan vara av den vita sorten så några röda bollar i bagen är nog inte helt fel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar