fredag 9 december 2011

Plåta mera!


Sedan jag började med mitt bloggande så har jag förstått att det finns en stor efterfrågan på bilder. Webmastern, Hannah och andra har varit på mig och bett om bilder av än det ena och än det andra. Det är naturligtvis både roligt och smickrande men jag är inte den enda medlemmen som fotograferar (och helt säkert inte den bäste fotografen i klubben).


Hur som helst så har jag, som det heter, tagit tag i saken och med styrelsens godkännande inhandlat en rejält tilltagen hårddisk som nu står i receptionen. Tanken är att den ska bli ett digitalt bildbibliotek. Alla som har eller tar bilder som kan vara av intresse för klubben kan alltså nu lämna dessa (helst i digitalt format men jag kan scanna även negativ/positiv 35 mm film) till Hannah i repan eller till mig. Det går även bra att maila (måttligt stora) bildfiler till klubben.


Förmodligen så kommer klubben att anordna någon slags fototävling för att ytterligare stimulera intresset (av såväl att ta som att lämna ifrån sig bilder) och det kommer i så fall info om det här och på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar