lördag 10 december 2011

Men hur gick det då?

Foto: P Bergström

Nu undrar förstås alla bloggens trogna läsare (utom de som själva var med) hur den prestigefyllda Julklappen avlöpte. Vem vann? Tja, det tänker jag förstås inte avslöja, men jag kan berätta att tävlingens mest (ende) välklädde herre kom... sist. Tvärsist. Absolut jumbo. (Jag vill minnas att jumbon tidigare år fått en lektion i tröstpris men antar att LeMo insåg hur hopplöst läget var och besparade såväl sig som mig den pinsamheten.)




En annan sensation kom redan innan tävlingen ens lottats: Peter kan baka bullar. Pete the Baker (eller ska vi försvenska det till Pelle Bagar´n?).




Vädret var litet grinigt i början (och TL hade gjort klokt i att läsa och ta till sig vad jag skrev i går men nu fick vi rulla snöbollar på "sommargreenerna"). En fördel med det lusiga speltempot var att vi fick litet sol mot slutet.




Hursomhelst så blev det (när alla äntligen kommit in och alla scorer registrerats) ett trevägs särspel och TL blev såååå glad!




Men vem tog årets inteckning i Julklappen? Hade Pete the Baker något att hämta eller spexade han bara? Tja, ni (som inte var där) får helt enkelt ge er till tåls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar