måndag 6 juni 2016

Roslagen National

Jodå, när jag svängde upp på oljegrusvägen upp mot klubben så plingade halkvarnaren till och i bakgrunden/skuggan på bilden ovan kan ni själva se att det var frost i morse...
...i alla fall för oss som, i likhet med Sveriges bäste banchef, går upp i rimlig tid. Sommaren ska inte sovas bort, det är på vintern man ligger i ide (eller åtminstone önskade att man kunde göra så).
Svenska Flaggans Dag (jag känner mig inte riktigt bekväm med begreppet nationaldag) firas på traditionellt vis genom att flaggtävlingen Nationalen spelas. Fast min kropp fick nog med golf i går. Inte för säsongen (förhoppningsvis) men just nu känns det som om jag bör vara snäll mot den någon dag eller så.
Någon Augusta National är kanske inte vår Gamla bana, men en och annan rhododendron finns det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar