fredag 7 juni 2013

Yes!

Mitt första uppdrag för Sveriges bästa golfklubb var som ordförande för dess dåvarande juniorkommitté och juniorverksamheten har alltid legat mig varmt om hjärtat. Den bittra avundsjuka jag hyser gentemot alla som fått lära sig spela golf i späd ålder har, dessbättre, aldrig kommit till uttryck i form av agg mot klubbens yngre medlemmar (men jag är såååå avundsjuk på alla som den vägen fått en naturlig och fungerande sving). Själv kommer jag aldrig att bli annat än en hackare, det är bara att acceptera. Jag förspillde min ungdom på annat. Nå, himla glädjande är det i alla fall att klubben nu återigen fått en juniorkommitté. HJÄLP DEM OM DU KAN! Och ni som sitter i kommittén: Lär ungarna att spela snabbt!


Saxat från klubbens hemsida

7 juni 2013


Juniorkommitén

Hej alla knattar och juniorer.
Nu har det äntligen hänt som borde ha hänt för länge sedan.
Nu finns det en juniorkommitté.

Vi som sitter i denna är:
Mikael Ljungberg Tel: 072-720 18 44
Nicke Lithander Tel 070-287 80 66
Michael Huldén Tel 070-461 03 57

Om ni har frågor eller bara allmänt har funderingar kring arbetet med knattar och juniorer så tveka inte att kontakta oss.

Vi vill även ha tag på fler som vill hjälpa till i detta arbete. Det gäller allt från att vara med på rangen eller bara stötta oss andra i olika uppgifter.

Sen har vi glädjen att presentera ett kanonerbjudande på Roslagensgk. Alla knattar och juniorer 6-15år
kommer from 14 juni att ha fritt spel på nya banan samt fria rangebollar enligt tider nedan.
Tider. måndag, onsdag samt fredag kl 10-12.
På onsdagar är det även mellan 17-19.

Det kommer alltid att finnas en ledare som tar hand om alla som vill komma. Men det skadar inte att det kommer med lite föräldrar med.

Det kommer mer information efter hand som detta utvecklas. Men vi brinner verkligen för denna satsning och vi känner att vi har HELA klubben med oss.

Så med en förhoppning om att det kommer en massa knattar och juniorer till vår "open range" vill jag avsluta för denna gång.

På återhörande
Juniorkommitén

2 kommentarer:

  1. Hej Herman.
    Kul att du uppmärksammade detta så fort.
    Hoppas att det sprider sig lika fort till alla medlemmar. Detta skall bli så himla kul. Tänk dig att det springer 50st (gärna 100st) juniorer/knattar omkring på golfklubben. Snacka om en härlig syn. Vi måste ju förstå att det är i dessa killar och tjejer som framtiden för Roslagens gk finns.

    Och jag lovar. Vi skall se till att juniorena lär sig allt från grunden. Speltempo/ vett och etikett/ säkerhet mm.
    Kanske en del av deras föräldrar/mor och farföräldrar kanske skulle vara med på just den biten. :-)

    Vänligen/ödmjukast
    Juniorkommittén

    SvaraRadera
  2. Hojta bara till så ställer jag upp med en banvandring med tonvikt på regelkunskap, golfvett och speltempo.

    SvaraRadera