onsdag 2 oktober 2013

A Touch of Frost

Frost på balkongen när jag gick ut för att avnjuta en kopp PG Tips i morgonsolen. Är det frost inne i Norrtälje så är det med säkerhet frost i det köldhål där Sveriges bästa golfklubbs banor ligger. Se upp, således! Nu är eventuellt bokade starttider, särskilt tidiga sådana, förhoppningar om att kunna gå ut och spela snarare än rätt att göra så. Är det frost på tees och/eller greener så får man snällt vänta. Eller vända. Och dra för höge Farao inte tungt lastade vagnar på frostiga fairways så att man ska behöva se de bruna idiotspåren efteråt! Sådant gör ingen golfare. 

Frost hör, för övrigt, till mina favoriter bland de brittiska TV-deckarna. Här kan ni hitta kompletta avsnitt. Att titta på ett sådant kan ju vara en lämplig alternativ sysselsättning om golfrundan, på grund av frost, skulle gå om intet.

3 kommentarer:

  1. Ja vist är det frost, vi min fru och jag gjorde ett besök på Vassunda GK i dag den 2/10 och vist var det frost, och hör och häpna där finns bland spelarna inge förstålse för frost, nej man skulle bara ut från etta och tian, som tur var hade vi bokat tid 10:17 så vi slapp frosten.

    MVH//Yngve

    SvaraRadera
  2. Hej Herman!

    Har frosten tagit dig ?????

    MVH//Yngve

    SvaraRadera
  3. Hej Yngve!

    Nej, frosten har inte tagit mig. Däremot har jag haft full upp med annat än golf och bloggande. Bland annat så har jag flyt´tat ut ur villan och till en liten lägenhet. Sådant tar tid 8och nästan alltid mer tid än vad man räknat med...).

    SvaraRadera