torsdag 16 augusti 2012

4/3


Regnet orkade aldrig längre än till Norrtälje. Från golfbanan kunde vi se de magnifika molnen där vi gick och njöt i kvällssolen. Vi var jag och åtta höghandicapare. Vi spelade match och jag fick hur mycket stryk som helst (trots att jag spelade riktigt anständigt).


Hemligheten låg i formatet. De åtta höghandicaparna bildade en sida och spelade scramble mot den stackars tolvhandicaparen. Den sextonfotade höghandicaparen spelade då som en låg singelhandicapare och gjorde en birdie, tre par och två bogeys vilket räckte för att slutresultatet skulle skrivas 4/3.


Men nu får det vara nog med höghandicaprundor för den här gången. Det mörknar redan vid åtta och sedan kommer kvällsdimman. Tack alla som varit med! Jag hoppas att ni haft lika kul som jag! Vi ses ute på Sveriges bästa golfklubb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar