fredag 2 augusti 2013

Vi blev bara tre - Svenne, Mange och jag - när Höghandicaprundan drog igång igen i går kväll så vi spelade en köpenhamnare. Det var spännande och Svenne och Mange låg exakt lika när de slog ut på det sista hålet.

Svenne har gjort stora framsteg som golfare och överaskade med en konsekvent klockren bollträff i de långa slagen som dessutom var i stort sett spikraka. Lyckligtvis, för mig och Mange, var han inte lika vass i det så viktiga korta spelet men tillbringar han bara några timmar på och intill övningsgreenen så förutspår jag en rejäl sänkning av hans handicap innan säsongen är över!

För min del höll rundan på att vara över innan den ens hade börjat. När jag kom ut till klubben insåg jag nämligen att jag inte hade nyckeln till skåket i vilket jag förvararar mina klubbor med mig. Den sitter alltid på min vanliga knippa men just nu bor Lukas hemma hos mig och vi delar då på skåpet så nyckeln ligger därför på hallbordet. Och där låg den alltså... Som tur var fick jag låna klubbor av LeMo. Tack!

På torsdag kör vi igen. Häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar