söndag 11 augusti 2013

Nio snabba


Jag fick för mig att jag skulle åka ut och spela några hål. Bortsett från en höghandicaprunda i början av månaden har ju mitt golfande legat nere en tid. Tydligen har jag hållit en såpass låg profil att jag inte längre är igenkänd som medlem i Sveriges bäst golfklubb för de två trevliga damer som utförde greenfekontroll på ni... Nya banan frågade om jag hade betalat.

Det var fint väder men aningen kvalmigt. En dramatisk augustihimmel med hotfulla städmoln som tornade upp sig och imponerande åskmuller, dessbättre på  betryggande avstånd.


Greenerna var i fint skick men fairways tycks aldrig riktigt ha tagit sig den här säsongen. Och ni som vet att markeringspinnar är flyttbara föremål: Man ska sätta tillbaka dem också och inte bara kasta dem i hindret. Skämmes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar