söndag 9 april 2017

Anslagstavlan


OK, jag vet. Vi lever i det tjugoförsta århundradet. Träklubbor är numera tillverkade av vilket som helst annat material än just trä. Att använda dator är mer eller mindre pensionärsvarning på i de smarta telefonernas tidevarv (men bokstäverna på de där manickerna är ju så förtvivlat små och tillräckligt smarta för att förstå vad jag menar när jag petar på skärmen är de ännu inte).

Personligen tycker jag att det mesta var bättre förr. Det är bara att gå till sig själv. Jag var f*n så mycket bättre förr. Träklubbor i trä gillar jag också och det där med golfens IT-projekt var jag aldrig någon anhängare av. Dessbättre har Sveriges bästa golfklubb fortfarande en riktig, analog, anslagstavla där sådana som jag kan hjälpligt följa vad som händer. Förr, när det mesta var bättre, kunde man vid säsongsstarten hämta ett tryckt tävlingsprogram för säsongen i kansliet. Nu ska man tydligen följa det hela via hemsidan. Men, som sagt, anslagstavlan finns fortfarande. Ovan ser ni några tävlingar som snart är över oss.

(Plängpokalen skulle jag gärna spela men min före detta ständige partner ägnar sig numera åt annat än golf. Så om intresse finnes så är jag öppen för inte alltför skamliga förslag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar