lördag 22 april 2017

Ännu en golfdag...

I morse börjde jag på en inlaga jag orde ha jobbat med under gårdagen och plötsligt var klockan nästan fem. Då tittade en antydan till vårsol fram och lurade ut mig. Till Sveriges bästa golfklubb.


Det stod bara tre bilar på parkeringen och rangen var tom så tydligen var golf, av någon anledning, inte någon särskilt lockande sysselsättning denna lördagkväll i april.


Fåglarna i Johandammen verkade satsa på att hålla värmen med sexuella aktiviteter. Det kanske även klubbens medlemmar gjorde men i så fall på annat håll. Det finns, som jag ofta funnit anledning att erinra mig, mycket att vara tacksam över.

Nå, i den isande motvinden kämpade jag mig upp på första tee (mattan!) och peggade upp en av det dussin Titleist jag nyligen köpt i shopen. Kall och stel viftade jag till med brassien och förpassade bollen ca 45 grader höger, dvs in i skogen. Sedan skärpte jg mig och slog en kontrollerad sving, gjorde bra kontakt med bollen som startade spikrakt och, trots den håra motvinden, höll linjen som vore den laserstyrd ända tills den med ett plask landade mitt i den lilla dammen i vänster fairwaykant. Där satte jag streck i räkningen och beslöt mig för att återvända hem. Dock gick jag in i skogen där jag hittade inte bara min Titleist utan ytterligare fyra helt användbara bollar.


Cirka en meter från tee fann jag även en flaska Jägermeister. Tom, vilket talar för att ägaren inte tappat den utan bara slängt den där efter att ha tömt den. Svagt! Själv är jag stark och orkade bära liket till närmsta papperskorg där den nu ligger deponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar